*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Saturday, April 10, 2010

Time To Change My Blog Title.. *loue me*

Dah lama aku fikir nak tukar blog title aku..Bukan apa..
Bila aku dok blog walking
Aku selalu nampak title *Live*Laugh*Love* or *Love*Laugh*Live or.. Whatevah kat blog dorang
So aku rasa cam tak bes la
Cam takde identiti sendiri je blog aku ni
Walhal (skema gile ayat).. *Live*Laugh*Love* aku dah guna agak lama la.
Before aku ada blog lagi, aku dah guna title tu
Tapi biasala kan.. Takkan aku sorang je leh guna title tu
Orang lain pun ada hak gak
Plus.. Bukan aku gi register pun nama tu.. (melalut lak)

So bila aku tengok ramai sangat guna, aku rasa cam nak tukar la
Cumanya aku tak taw nak letak nama ape
Susah jugak nak pilih nama ni..
(Kali ni sama kes masa aku nak pilih nama for my Herbee aritu)

Nak di jadikan cerita..
Ada satu hari tu aku berSMS dengan my Nemo
Msg tu adalah I love you..
Tapi aku tersalah taip, lalu tertaip i loue you.
Mula-mula aku tak perasan pun yang aku tersalah taip..
Tapi aku ni adalah insan yang takde keje and sumtimes aku suka baca balik SMS di Inbox or Sent Item before tido.
Ada satu malam tu, aku buka balik sent item aku and ternampak msg tu (yang salah taip tu)
Then otak aku berfikir.. 'Eh eh! Cam comel la pulak eja loue instead of love(common)' (aku je yang rasa comel bile dieja camni)

Tiba-tiba dapat idea nak letak *loue me* for my blog title yang before this *Live*Laugh*Love*

But before I change the title, aku gi bukak dictionary and googling dulu apa makna loue neyh. Mana la taw ada maksud tak baek ke apa (rasa cam takde). Tak seswai. Cari dalam dictionary tak jumpa la pulak. Then aku googling and jumpa la definition of loue kat laman web neyh







loue
noun

  1. (obsolete spelling of, love)
verb (infl, en, verb)
  1. (obsolete spelling of, love)


So ni lah maksud 'loue' @ love. Walaupun spelling ni dianggap kuno or no longer use.. Itu yang membuatkan aku nak sangat guna this word. Lain dari yang lain.. I loike!! =)

Pertambahan:
Why loue me @ Love me?
Bunyi macam ketandusan kasih sayang je.. Hee~ Tidak.. Aku cukup kasih sayang..
Cumanya aku rasa semua orang ingin disayangi dan menyayangi.. Sama la cam aku. Sapa la yang nak dibenci.. Mestilah kita nak disayangi selalu ;)
Lagipun hidup ini hanya sementara.. Oleh itu sayangi la diri anda dan orang di sekeliling anda (apa aku mengarut neyh)

3 comments:

KuraKura said...

hahaha manje ahh ko nyer tajuk blog.. lihat nama blog ku.. panjanggggg.. memang takkan sama punye.. hahaha sampai penat nak taip nama blog sendiri.. muahahahaha

KuraKura said...

lihat tajuk blog ku.. panjaaaanggg.. manakan sama ngan orang lain.. sampaikan aku nak taip pun lenguh.. hahahahah

*loue me* said...

ko nye blog memang bapak panjang giler title dia