*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Saturday, December 26, 2009

Adakah Aku Kurang Stamina?

Baru je balik dari kenduri kat Seremban. Terasa penat pulak. Padahal KL-Seremban bukan jauh pun tapi yang buat aku rasa penat sebab..

Keluar dalam pukul... (Urmmm.. Berapa eh. Aku lupa la). Lebih kurang tengah hari kot. Sampai Seremban dekat kul 2 petang. Jalan jammed giler. Kereta bergerak macam siput. Terkemut-kemut. Tension tul. Aku punyala dok control rambut ni haa. Kang belum sampai rumah pengantin, tapi rambut dah berserabai.


Aku berusaha untuk menjaga rambut agar tidak berserabai. Berpeluh-peluh taw nak buat rambut macam ni (Semangat tul)

Dah sampai Seremban, kitarang singgah rumah Achik (adik bapak no 7) dulu sebab kitarang tak taw jalan nak ke rumah kenduri kawen tu. Plus, kitarang tunggu Busu (adik bapak no 8) yang datang dari KL gak. Dalam pukul 3 petang barulah kitarang gerak ke rumah pengantin. Pukul 3.40 petang baru sampai rumah pengantin tu.

Baru sampai. Fam aku bersemangat sebab masing-masing dah lapar. Busu's fam dah kenyang melantak kat kenduri kawen di KL (tak aci)


Aku & Alang jauh ketinggalan kat belakang sebab kitarang sibuk dok bergambar

Bila kitarang sampai kat rumah pengantin tu, orang dah siap-siap kemas meja nak simpan. Yang kitarang ni baru sampai. Malu gak la. Tapi bila masuk ke dalam khemah sikit, ada la beberapa family yang tengah makan. And lauk + nasi pun still banyak lagi. Wah.. Apelagi.. Memang tak tunggu lama la. Masa kat rumah tadi aku sempat makan nasi goreng je. Aku amik nasi minyak sampai penuh pinggan. Orang yang tengok pun buat muka pelik. Maybe dalam hati dorang cakap, "Hee~ Badan kecik, makan banyak". Tapi tak kisahla kan. Makan free je pun. Lagipun makanan yang banyak atas meja sapa nak habiskan kalau bukan kitarang. Hehe.

Adik aku sempat candid gaya kepohci aku. Tak boleh blah betul

Aku memang seorang cousin yang baek

Sempat lagi bermirror mirror
Aku dok betulkan rambut aku yang menggerbang dek dikibas oleh kipas yang besar kat belakang tu. Penat-penat aku jaga rambut ni, habis bersepah-sepah jadinya

Adik aku & Aboy yang tak boleh blah muka sekor-sekor. Muka sengal je

Tengok cam kitarang ni. Sentiasa berposing ayu

She's SINGLE. Anyone? Huhuhu~

Im DOUBLE.. Eh.. I'm TAKEN~


Nak balik dah

Dah habis makan, kitarang gerak balik KL la. Yok yo.. Aku dengar nak gi Nilai la... Tapi last-last tak jadi sebab semua dah nak balik. On the way balik pun.. Jalan jammed gak. Dahla dengan hujan lebatnye. Hujan-hujan camni memang sedap la tidur. Walaupun space dalam kereta kecik je but I was able to lipat-lipat my body untuk tidur dalam keadaan yang memuaskan. Ngeh ngeh ngeh. Tu la untungnya jadi orang kurus cam aku. Boleh tidur di mana saja.

Bila sampai kat area Kajang, bapak singgah jap kat klinik cuz nak amik ubat. Lepas tu singgah lak kat kedai apa tah. Aku dok melangut dalam kereta je la. Lepas tu barulah balik ke rumah.

Banjir lak kat area Kajang sebab ada paip pecah
Haih~ What a tiring day today..

No comments: