*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Wednesday, April 6, 2011

Review: Maxilip Lipbalm


Dah lama sebenarnya aku nak beli maxilip ni tapi aku tunggu lipbalm aku yang lama habis dulu. Aku tau kalau aku beli yang baru, confirm yang lama aku tak guna dah. Biasala.. Ciwi dengan barang baru

So aritu, disebabkan Eucerin lipbalm yang aku guna dah tinggal sedikit je, aku pun beli la Maxilip Lipbalm ni. Actually aku pilih Maxilip sebab teruja tengok advertisement kat magazine. Serious macam best.

Maxilip ni ada 2 lapisan iaitu outer and inner
For outer: Ceramide (Give long lasting moisturization)
For inner: Maxilip & CoQ10 which helps delay skin ageing, helps reduce fine lines and youthful, supple lips.

Nampak? Ada 2 lapisan.. Outer & inner

Bibir aku ni masuk kategori sangat kering dan sensitive. Kalau pakai lipstick je, after 1-2 hours my lips akan start merekah. So aktiviti aku memang suka dok kopek kulit kering. Syok oo. Kadang-kadang sampai berdarah, tak sedar pun.

After mencuba this lipbalm, memang aku rasa yang ia melembapkan bibir aku. At least ia mampu bertahan for few hours.

Apa-apa pun, aku rasa yang penting kita kena minum banyak air kosong kalau taknak bibir merekah, tapi aku memang jenis tak suka minum air banyak pun. That's why bibir & kulit aku kering.

Overall aku rasa Maxilip lipbalm ni membantu jugak la dalam mengatasi masalah bibir kering aku and I'm loving it :)

p/s: Ciwi=Jakun

2 comments:

::FAIZ:: said...

dah jadi perunding kecantikan dah

*loue me* said...

skali skala apa salahnya