*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Thursday, September 29, 2011

Explosion at Empire Gallery

28 September 2011 (Wednesday)

Macam biasa pukul 7.15 pagi macam tu aku dah siap-siap nak gi office. Bukak sliding door dan terus ke kereta untuk panaskan enjin. Kemudian tunggu kawan aku dan gerak ke office. Masa kat traffic light di area Subang Parade, aku dengan kawan aku dah pelik.

"Eh apasal jammed giler ni? Ada ape?" - Aku
"Cam ada event je" - My friend, bila dia nampak trak polis yang ada kerusi-kerusi
"Ramainye orang. Nape eh?" - Aku sambil mata memandang ke arah Empire Gallery (Empire ni dekat dengan Subang Parade)

Pastu kitarang dok buat assumption sendiri. 

Mungkin ada event kot..
Mungkin ada 'orang besar' nak lalu kot..
Mungkin ada rombongan nak gi mana-mana kot..
Mungkin ada polis tengah kepung pencuri kot..
Mungkin bla bla bla..
Dan mungkin..

Macam-macam la assumption yang kitarang buat.

Then kitarang gerak ke carpark. Masa tu nampak ada kereta bomba, kereta polis. Lagi rasa pelik..

"Ada bom ke? Siap kena sita je Empire ni. Bomba pun ada sekali"

Bila kitarang berjalan keluar dari carpark dan terjumpa colleague yang lain, kitarang tanyalah kenapa ramai-ramai ni. Dorang pun tak tahu. So kitarang pun naik ke office. Dari tingkat atas baru la nampak apa yang terjadi kat Empire Gallery. These were few photos yang aku snapped dari office aku.




Office aku pun terkena tempiasnye jugak. Pintu kaca pecah berderai



p/s: Hopefully Empire Gallery akan cepat dibaiki dan beroperasi seperti biasa. Kasihan dengan tenant kat situ. Gonna miss cake & macaroons at Whisk :(

No comments: