*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Saturday, November 21, 2009

Rindu...

Seriously.. Aku sangat rindukan kawan-kawanku masa di zaman sekolah dulu. Masa dulu-dulu, aku selalu bertukar sekolah. Bukan sebab aku ni budak nakal ke apa tapi sebab ikut bapak aku yang selalu pindah randah disebabkan tuntutan kerja. Kira aku boleh dikategorikan budak nomad la.

Masa mula-mula, aku tadika dan sekolah rendah kat Hulu Terengganu (memang hulu gile ar). Nama sekolah tu Sekolah Rendah Hulu Terengganu. Memang kawasan kampung giler. Setiap darjah hanya ada 1 kelas je. Kiranya Darjah 1 ada 1 kelas, Darjah 2 ada 1 kelas etc. Aku sempat sekolah sampai Darjah 1 je kat sekolah ni. Tu pun setengah tahun je. Lepas tu my dad kena tukar ke Cheras lak. So aku sambung lagi setengah tahun kat Sekolah Rendah Taman Cuepacs. Aku belajar kat situ sampailah Darjah 3.

Bila naik Darjah 4, bapak aku kena tukar lagi. Kali ni ke Grik, Perak lak (tempat hulu jugak). This time my parents decided untuk tinggal berasingan demi pelajaran anak-anak (salute la.. sanggup berkorban juz nak pastikan anak-anak dapat pendidikan yang bagus). So my dad tinggal la kat Grik sorang-sorang & kitarang semua tinggal kat Sungai Petani, Kedah. Lama juga la duduk kat situ. Dekat 9 tahun kalau tak silap. Dari Darjah 4 sampailah Tingkatan 4(tapi sekejap je before masuk sekolah teknik) aku belajar kat Sekolah Convent Father Barre. Banyak kenangan yang terukir kat sini..

to be continued...

No comments: