*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Saturday, March 6, 2010

Aktivitiku

Kan aku ada cakap kat entry sebelum ni yang aku kena gi UMP for My3s Programme (Sampai saat itu aku masih tak taw program ape la UMP wat ni). So hari ni (2 March 2010-Selasa), dalam kul 8am aku dah gerak dari rumah sebab takut jammed. Bas UMP akan tunggu di Masjid Negara. Bila sampai sana, kitarang lepak dulu sebab tak nampak 1 bas pun. Then aku nampak Ana dengan adiknya naik motor. Dia cakap bas UMP ada kat bahagian belakang sikit. So, bapak aku pun gerak la ke sana. Ada 2 biji bas kat situ. While waiting for the bus untuk open the door, aku dengan Ana, borakla. Lama giler kot tak jumpa. Last masa gi anta thesis aritu. Nama je duduk satu negeri, tapi tak pernah jumpa. Masing-masing busy. Kitarang ni borak dari sebelum masuk perut bas, sampai dah duduk dalam bas sehinggalah sampai di UMP terchenta.. Non stop. Macam tak jumpa setaun. Rindu weh..

Tapi Aja dah sampai dulu dengan Sha. Dorang dah check in awal-awal lagi. Walaupun kitarang check in di C4-405 tapi kitarang lepak kat bilik lama kitarang. Bilik kitarang kosong. Takde sapa duduk.. Then Awy pulak sampai. Keadaan makin menjadi meriah bila lagi ramai kawan-kawan kitarang datang. Berborak tak ingat nye.. So aktiviti kitarang for the whole day adalah BERBORAK

3 March 2010 (Rabu) ni lah kitarang ada sesi penilaian. Macam-macam berlaku tapi malas la nak citer. Cuma satu nak komen.. Kelemahan sistem pengurusan betul. Student yang datang dari jauh mengharapkan semuanya berada dalam keadaan teratur.. Tidak menyusahkan student. Tapi sebaliknya yang berlaku. Bila dah settle perkara yang mengarutkan di luar, kitarang masuk ke dalam dewan. Masing-masing wat muka terkejut.

Apsal ada kerusi meja macam orang nak amik exam ni?
Ada exam ke?
Bukan dengar ceramah ke?
Macam-macam persoalan bermain di minda.

Then ada sorang lelaki (maybe staff UMP) bagi briefing. OK fine.. Memang ada exam selama 1 hour. Yang bestnya kena jawab 180 SOALAN dalam masa 1 hour. Agak-agaknya, soalan ape la eh sampai dia peruntukkan masa seciput itu untuk dijawab dalam masa 1hour. Dan kepada manusia yang tidak bernasib baik, dia akan di interview oleh KPT. Thank God kitarang semua tak kena

While waiting for the OMR form

Sempat lagi bergambar

Trademark Aja for our Japan drama

So kitarang tunggu la borang OMR (macam jawab UPSR) diedarkan dan kertas soalan. Bila dah dapat kertas soalan.. Ooo.. Cuma soalan tentang kemahiran diri. Kitarang cuma perlu tandakan mengikut scale sedia ada. Less than 1 hour, siap! Oh correction! Bukan 180 soalan tapi 220 soalan.

Soalan depan belakang tau. Tu yang sampai 220 soalan

Habis je 'exam', kepala dah berputar-putar memikirkan nak ke mana lepas ni. Sebenarnya before exam lagi dah rancang nak berjimba-jimba tapi belum decide lagi. After exam tu ingatkan boleh la blah tapi kena amik surat. Lagi sekali kelemahan pihak pengurusan. Tak yah nak citer.

Dah dapat surat segala, kitarang ke BPA (Bahagian Pengurusan Akademik) untuk amik result sem lepas. Then baru balik bilik.. And lunch

Dalam kul 2 lebih, kitarang gerak ke East Coast Mall (ECM) untuk tengok movie. GSC baru buka kat sini. So nak tinggalkan la jejak bontot di sini. Kitarang tengok citer Percy Jackson & The Lightning Thief. Ni second time aku tengok. First time aku tengok dengan my fam tapi di penghujung citer aku tak sempat tengok. So this time, leh la tengok sampai habis.

Before nak masuk cinema

Lepas dah tengok movie, kitarang ke Restoran Jelita untuk makan-makan @ dinner (Padahal baru kul 6 lebih tapi lapar kot).
Tak nampak muka Awy & Wan

FiQ pun datang melepak dengan kitarang sekali. Siap bawa Qistina a.k.a anak dia lagi

Then kitarang ke Teluk Chempedak (Tempat wajib). Tapi yang ada cuma Ana, Awy, Wan & my BF. Aja tak ikut sebab dia nak jumpa BF dia. Yang lain semua dah nak balik. So kitarang lepak-lepak.. Amik angin. Rinduuuu suasana kat sini


Muka masing-masing cam sedih je

My BF

Teluk Chempedak di waktu malam

Bayang-bayang aku, Ana & my BF


Friendship Forever


Pembuli aku

Walaupun Aja takde dengan kitarang masa ni, tapi kitarang letak 'Aja' di antara aku dengan Awy
Love You Guys So Much!!

Esoknya (4 March 2010-Khamis), dah kena balik ke tempat amsing-masing. Sedih pun ada.. Yerla.. Lepas ni bila lagi boleh jumpa. Hopefully masa konvo nantila

p/s: Glad jugak la UMp wat program ni. At first aku rasa mengarut but then bila fikir balik, dapat jumpa kawan-kawan superla menyeronokkan. Penat pun tak terasa ;). Goin to miss all my friends

No comments: