*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Friday, March 19, 2010

Bila My Dad Cakap POYO..Funny Okay!

Serious.. Until now kalau aku teringat balik kata-kata bapak aku ari tu.. Aku tergelak sorang-sorang. Well, let me citer cam ne je bapak aku leh cakap poyo..

Citer nya camni.. Satu petang tu, aku, bapak and mama tengah minum petang. Then my mama sibuk suruh print out gambar kitarang masa kat Bukit Tinggi ari tu. Then aku cakap la,

"Ink warna pun dah habis, nak print apa?" - Aku
"Dah habis?" - Bapak
"Ye la.. Dah habis dahla. Nak print camne? Lain la kalau bapak kasi kakak duit" - Aku
"Nah amik duit ni" - Bapak

Tapi bukan bapak aku kasi duit pun.. Dia bagi kertas/resit ape tah.

Dan secara spontannya, aku tercakap..

"Alaa.. Poyo je" - Aku

Maybe my mama terdengar terus dia cakap, "Ko cakap bapak awak poyo? Kuang ajaq nya anak". Opppss.. Sorry. Tapi nada mama aku takde la garang ke apa.. Dia pun tergelak gak. Last-last my mama lak cakap kat my dad, "Tah awak ni.. POYO!"

My dad lak reply, "POYO".

Dah sudah.. Habis mama dengan bapak dok cakap poyo sepanjang tea time tu. Tapi sebenarnya my mama &  bapak tak taw pun apa maksud POYO tu. Main cakap je.. Well, if muda remaja yang cakap, aku leh terima tapi bila orang tua yang cakap tersangatlah buruk & kelakar okay. Tak sesuai :)

No comments: