*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Wednesday, May 26, 2010

Part 2: Memori Itu Indah

Sambungan dari entri ini..

Antara aktiviti aku bersama my lil bro adalah seperti di bawah..

Menari ballet (Duhhh).. Eh dun get me wrong. Aku tak pandai menari pun and tak pernah pun masuk mana-mana kelas ballet. Apatah lagi Pertandingan Ballet (Dah melalut pulak). Sebenarnya aku cuma tengok kat TV je and then try la menari jugak. Bila boring menari sorang-sorang, aku ajak adik aku menari jugak (Aku taw ko mesti dah malu time ni. Hahaha~refering to my lil bro). Hehehe. Kalau dia taknak ikut, aku gunakan kuasa veto aku as his lovely sister. Ngeh ngeh! Yes! Dia selalu kena buli and vice versa jugakla (Aku pun selalu je kena buli dengan dia. Adil la kan).

Lebih kurang macam ni la aku menari ballet dengan adik aku. Yang penting kaki tu ye..
(Thank God dia tak tergolong dalam golongan 'awww'. If not, mom will kill me & put the blame on me. Hahaha)

Contoh yang lain.. Aku selalu ajak dia main jual-jual (Ni aktiviti yang kitarang paling suka and selalu buat). Kitarang akan kumpulkan semua buku-buku yang kitarang ada and start menyusun kat atas lantai (Oh ya.. I love reading, you know.. From magazines, newspaper, pamphlets, novel, books.. Just name it)

Macam ni la kitarang susun buku atas lantai and adakan aktiviti jual beli secara haram (Takde lesen perniagaan kot.. Hehehe~Kidding)

"Ye encik! Nak beli apa?" - Aku (Si tukang jual)
"Buku ni berapa ringgit?" - Adik aku (Pembeli)
"5 ringgit" - Aku
"Kalau dua buah buku ni berapa ringgit?" - Adik aku

Aku pun mula la berlagak macam cashier kedai runcit dengan mengeluarkan calculator and tekan-tekan. Selalunya aku akan jadi cashier and adik aku si pembeli sebab aku lebih suka menjual. Cikgu Math yang baca entry ni boleh la buat kesimpulan bahawasanya aku dengan adik aku minat math sedari kecil lagi. Kami dah pupuk minat mengira sejak awal usia lagi taw. I admit yang aku lebih minat mengira daripada menghafal. Kalau aku disuruh menghafal.. Haih.. Bertahun jugakla aku nak ingat sebab aku memang tak suka menghafal.
Dan disebabkan aktiviti ni jugakla aku pernah bercita-cita nak jadi businesswoman cuz I like Money Money! 


Until one day, I told my mom bout my ambition (Muka excited giler nak bagitau kat mama tentang apa yang aku nak jadi bila aku dah besar).. She asked me.. With a simple question tapi membuatkan aku berfikir 10 kali..

*Pic credit to Google


bersambung..

No comments: