*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Tuesday, May 25, 2010

Review: Freeman Raspberry Facial Gel Scrub

Okay.. This time aku nak review pasal Freeman Raspberry Facial Gel Scrub. Masa aku beli syampu Bawang aritu, aku ada rembat benda lain gak. Memandangkan dah lama aku tak pakai scrub (Yah! Aku memang pemalas), tiba-tiba teringat nak beli scrub balik.

Bila gi kat rak yang jual macam-macam jenis scrub, aku dah confused tak taw nak pilih yang mana satu. Dulu aku pakai St Ives Apricot Scrub (For Sensitive Skin & All Skin Types). Tapi bila dah habis, aku dah tak beli dah. Mahal kot. Satu tube dekat RM 20. Hish! Rugi rugi.

Tapi aritu bila Watsons ada sale (I love sales.. Ngee), apa lagi.. Beli je la kan. Dah lama tak menyental muka neyh. So aku pun tengok-tengok la produk St Ives. Kat sebelahnya ada produk Freeman. Aku pun capai 1 tiub Freeman Raspberry Facial Gel Scrub and bau. Wah! Harum! Wangi! Bau Raspberry. Rasa cam nak makan je. Then aku cakap kat Nemo

"Ish! Nak beli St Ives ke Freeman?" - Aku
"Ikut la. You biasa pakai yang mana?" - Nemo
"I pakai St Ives tapi I suka bau yang ni (Freeman)" - Aku (sambil bau untuk kali kedua)

But at last, aku beli Freeman gak sebab aku memang terjatuh chenta sama bau dia yang lazat nyum nyum.
Credit : Mr Google

Balik rumah, biasalah. Mula nak wat perangai jakun cam tak pernah scrub muka. Balik je aku terus mandi and guna scrub yang baru di beli tu. Hmm.. Memandangkan ianya adalah gel, so hati-hati masa nak guna sebab ia akan meluncur laju dari tiub tu. Kalau taknak rugi, letakla perlahan-lahan kat atas tapak tangan. Letak dalam amount sikit pun dah mencukupi. Pastu terus la usapkan kat muka dengan membuat bulatan. Sambil-sambil tu massage perlahan-lahan pada kulit. Then bersihkan guna facial sponge and air suam (aku guna air biasa je).

Yang bestnya, lepas kita guna this scrub, kulit terasa lebih lembut dan licin. Plus, tak rasa kering pun. Tu yang bagusnya. Oh yah! Yang pasti.. Akan terbau-bau raspberry yang yummy tu. I loike!

Welcome Freeman Raspberry Facial Gel Scrub

Old Packaging

New Packaging
Gudbye St Ives Apricot Scrub
Credit : Old New

p/s: Masa aku beli harganya dalam RM 16.90 kalau tak silap (masa tengah sale). Oh and kalau boleh scrub la muka 2-3kali seminggu

No comments: