*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Monday, June 28, 2010

Kenduri di Negeri 9

Last weekend (26 June 2010) kitarang ke Gadong, Negeri Sembilan sebab Achik (one of my relatives) buat kenduri sikit. Kitarang janji dengan Busu untuk jumpa kat Dengkil sebab bapak aku tak tau jalan nak gi sana. Dalam kul 12 lebih, kitarang sama-sama gerak menuju ke Gadong. Sampai situ aorund 1 lebih. Masing-masing dah bising lapar sebab tadi tak sempat nak breakfast. Aku yang baru nak sikat rambut, dah dengar orang jerit kat luar,

"Kakak! Eh cepatlah" - Lil Bro

Apalagi.. Bergegasla aku. Aku capai hairband and terus pakai kat kepala. Hairband ni kan selalu jadi penyelamat aku bila aku tak sempat nak buat apa-apa kat rambut. I love hairband.. Hee~

Bila sampai Gadong, tengok ada 4 biji khemah. Kitarang dah hairan dah. 

"Amboi! Sampai 4 khemah. Besar tul majlis dia. Dah  cam orang kahwin je" - Aku

Bila aku nampak Achik dan Pakchik, terus aku mendapatkan dorang untuk bersalaman. Dah salam segala, cepat-cepat aku gi beratur untuk ambil makanan lak. 

Hah?! Ko nak kata aku pelahap..? Aku memang pelahap masa tu. Bukan aku je.. Orang kat depan aku lagi pelahap. Sapa lagi kalau bukan adik aku. Takpe.. Pelahap kat umah sedara, takde hal la. Hehehe

Menu majlis ni ada macam-macam. Semuanya berasaskan daging. Ada daging kurma, daging rendang, perut daging bersama tempe, sup daging, pajeri nenas, kerabu tauge, nasi minyak dan nasi putih. 

 
Cuba tengok muka pakcik kat belakang aku tu..
Kelakar kan.. 
Eh.. Tak baik gelak tau..
Maaf pakcik

Busu tengah rancak bersembang

Dah nak balik dah



Bila dah kenyang melantak, kitarang pun nak minta diri la dulu. Lagipun Busu ada kenduri lagi yang nak kena attend kat KL.

Fuhhh.. Aku kenyang sampai terlena kat dalam kereta. Sedar-sedar je dah sampai umah. Memang seronok la melantak tadi. Sangat kenyang okeh.

4 comments:

Huda Luna said...

wahh muka kenyang sgt nampak

cantik baju kurung tu!

*loue me* said...

huda:hehehe..teramat kenyang.oh oh..tQ

Khadija said...

Cute pictures :D

*loue me* said...

Khadija:Thanks =)