*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Monday, July 19, 2010

Meroyan.Moody.PMS

Aku tak tau la apsal 2, 3 hari ni aku dok meroyan.. Moody semacam. Dengan sapa-sapa pun aku cam malas nak bercakap. Dengan parents aku ke.. Dengan boyfriend aku ke.. Sampaikan boyfriend aku tanya,

"You ni kenapa? Nak moody moody ni?" - Nemo
"Entah" - Aku

Pastu amik kau. Takde dia nak call ke, msg ke.. Eh jap.. Dia ada msg/call tapi kejap je. Pastu mula dok meroyan tengok handphone. Kot-kot la dia contact aku, bhaahha keji tul aku aka tah pape. Then the next day dia call, aku tanyala kenapa je dia tak call. Dah wat perangai ada hati nak suh orang tu contact.

"I malas nak cakap dengan orang yang moody" - Nemo (Uish! Nada selamba. Cool gilerrrr)

Pastu aku explained la kenapa je aku moody (Tak boleh jadi ni. Aku pun nak cool cam dia gak).. Mujurla dia faham. 

"Ooo.. I ingatkan you PMS tapi u tengah puasa. Macam mana pulak PMS kan" - Nemo

Buruk giler perangai orang yang tengah PMS. Unpredictable
Credit: Google

Tergelak aku dengar statement dia. Kasihan sama PMS. Asyikla dipersalahkan. Erk.. Tapi memang betul cuz kalau time PMS lagi la perangai aku cam hampeh. Walaupun aku dah control sedaya upaya, cuma kadang-kadang je berjaya.
Maybe I MUST wear this Baby T whenever I have PMS
Credit: Google

Actually aku tengah berpuasa ganti ni. Sambung balik berpuasa sejak ari Jumaat lagi. Maknanya ari ni dah masuk hari keenam (termasuk 2 hari yang aku dah ganti last month). Aku rasa mungkin aku exhausted kot. Khamis aku ke Pahang. Jumaat dah start berpuasa sampailah ke hari ini. Makannya alahai.. Ciput je. So bila puasa takde tenaga la. Rasa cam nak moody moody la. Dah la puasa.. Moody tak tentu pasal pulak. Tak sesuai tul.

Aku tau aku berperangai burukss! Tapi mujurla Nemo terima aku seadanya, for now. And hopefully lepas-lepas ni Nemo masih sanggup melayan kerenah aku.. Cos' we never know what will happen.

Okay.. Ini mungkin terlalu extreme. Maaf
Credit: Google

No comments: