*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Monday, July 12, 2010

Sahabat Sejatiku

mIRa..

Sahabat sejati
Yang mempunyai banyak persamaan dengan aku

Kami menghargai persahabatan
Kami sangat perfectionist
Kami sukakan kucing
Kami berada dalam satu jurusan
Kami cintakan pantai
Kami saling sayang-menyayangi
Kami sama tinggi

Dan juga banyak perbedaan dengan aku

Dia boyish
Aku feminin
Dia outspoken
Aku tidak
Dia kelakar
Aku kadang-kadang cuma
Dia sukakan adventure
Aku suka lepak di rumah sambil buat kraftangan
Dia montok
Aku keding

Dan sebenarnya banyak lagi persamaan dan perbedaan kami. Sampai esok lusa pun belum tentu habis.

Aku ini teramatlah rindukan dia. Walaupun kami berada di satu negeri tapi jarang giler boleh jumpa. Aku sibuk (praktikal masa tu) dan dia pun sibuk (dah berkerja). Last time aku jumpa dia masa aku gi kenduri kawin kawan aku. Bulan March tak silap. Now dah bulan July. Maknanya almost 4 months tak jumpa dia.

Well, walaupun aku dengan Geng Gagak Hitam jarang berjumpa atau bertanya khabar, tapi aku tau.. Jauh di sudut hati masing-masing kami merindui antara satu sama lain. Even kalau dorang tak rindu aku pun.. Aku tetap rindukan dorang. 

Masih ingat lagi yang aku nak wat surprise kat kawan aku tu, mIRa tapi tak jadi? Aku cakap aku nak poskan je hadiah dia tu kan.. But guess what, mIRa cakap nak datang umah and tidur kat rumah aku. Wohhh! Aku tersangatla happy. 

Dia sampai umah aku (09 July 2010-Friday) kul 4 lebih. Mula-mula jumpa rasa cam awkward. Maybe sebab dah lama tak jumpa. Nak sembang apa tak tau. Tapi bila sorang dah start bukak topik, kitarang cam dah tak boleh nak stop pulak. Bergosip tentang banyak benda.. Pasal artis, pasal kawan, pasal tempat kerja/praktikal, pasal blog, pasal eh macam-macam la. Then kitarang bercerita pasal life masing-masing. 

Walaupun kitarang always keep in touch melalui Facebook tapi tak sama tau. Berbeza bila kita dapat face to face. Walaupun lampu dah dipadamkan tapi mulut tak padam lagi. Dok ligat bercerita sampaikan mIRa cakap, "Eh dahla! Tidur tidur". Tapi tak boleh. Rasa cam banyak benda tak citer lagi. Patutnya kitarang ke Alamanda malam tu tapi terpaksa lupakan hasrat tersebut sebab lagi seronok bersembang. Last-last kami terlelap sendiri.

No comments: