*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Sunday, May 22, 2011

Review: Maybelline Pulse Perfection Mascara

Masa mula-mula Maybelline Pulse Perfection Mascara ni keluar aku memang meleleh air liur nak beli. Tapi mahal kot. Harganya double dari mascara yang aku selalu beli, dari jenama Maybelline gak yang mana menyebabkan aku berfikir 10 kali. Tapi akhirnya runtuh jugak iman aku bila aku tengok sale kat Watsons aritu, actually dah lama dah. Patutnya harga pasaran adalah RM59.90 tapi aku beli dengan harga RM49.80, memang gilos ar kalau tak beli. Masa tu kad plastik aku la jadi mangsa sebab kalau nak beli cash belum ada ongkos nya lagi.

Yang membuatkan aku nak sangat beli adalah:

1) Mascara aku dah nak habis, reason yang sangat kukuh kan. Hehe
2) It's vibrating mascara yaww, pehal tiba-tiba nak hop hip ni
3) Haruslah nak cuba benda baru kan

So lepas aku dah godek-godek di google pasal produk ni.. Ni antara info yang aku dapat

Source : Maybelline

Why you'll love it
Transforms each lash to perfection.
PULSE. PERFECT. CAPTIVATE.
Discover the power of vibration. Our motor pulses the brush up to 100x a second like no hand can. Powers the formula through the lashes for an anti-clump result. Pulse Perfection with vibration separates precisely and sculpts lashes perfectly. A new lash look Pulse Perfection goes beyond volume & length for a flawless fan of lush, perfect lashes.

1. Luscious Thickness
2. Luxurious Length
3. Smooth Separation
4. Intensive Color
5. Shapely Curve
6. Healthy Lustre
7. Perfectly Lustre

Source: Google

Packaging


Yang aku tunjuk anak panah tu adalah motor/switch on button
Make sure korang ikut instruction yang diberi masa nak remove the plastic

Hati-hati masa menggunakannya sebab berus mascara ni agak tajam. Berapa kali terkena kat kelopak mata aku and rasa sakit oo.. So better guna cara Michelle Phan nye trick iaitu dengan menggunakan business card masa apply mascara

Before application
Bulu mata yang masih suci.. Belum apply mascara lagi

Ada nampak tak perbezaan?
Belah kiri dah dipakaikan mascara.. Yang belah kanan belum lagi

After guna Maybelline Pulse Perfection Mascara

For me..
Mascara ni buat my lashes more define disebabkan berusnya yang halus & nampak lebih panjang.
Pastu dah tak payah nak buat 'zig zag' motion lagi sebab mascara ni kan vibrate.
And then aku perasan ianya senang untuk di remove compare bila aku pakai Maybelline Volume Express Mascara.

Cuma yang tak menariknya.. Bila apply 2-3 coats, ianya akan start to clump. So kirenya better pakai 1 coat je. Menjimatkan la sebab cuma apply 1coat je tapi rasa cam tak puas. Hehehe
Oh one more thing, before apply this mascara, jangan lupa untuk curl kan your lashes sebab mascara ni lebih kepada define-a-lashes.. Bukan kasi volume

So for those yang interested boleh dapatkannya di Watsons, Guardian, Sasa and Caring pharmacies with priced at RM 59.90

p/s: Sorry if gambar kurang memuaskan sebab aku tak tahu nak ambik angle dari mana. Susah kot nak amik gambar sendiri and this is just my personal review je. Oh btw, I still love my Maybelline Volume Express Mascara cuma tak suka wand nya :)

No comments: