*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Sunday, November 22, 2009

June/July 2001

28 June 2001 – 29 June 2001

Aku jadi time keeper untuk Pertandingan Bahas Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris Peringkat Zon ‘A’. Walaupun aku cuma time keeper je tapi seronok gak sebab boleh tengok macam-macam ragam =)

**Gambar tak terang.. Biasalah.Camera zaman dulu. Tak secanggih camera zaman sekarang**

13 July 2001
Aku, Pieja & Nurul tak buat laporan kimia lagi. Puan Zalina nak kutip hari ni. So terpaksalah ponteng ‘assembly’. Kat belakang kelas kitarang ada satu bilik stor. So kitarang menyorok la dalam tu. Mula-mula cuak gakla. Buatnya pengawas or cikgu datang check, tak ke niaya. Masa tengah syok menyalin, kitarang dengar bunyi tapak kaki. Oh My God! Dada masing-masing dah berombak eh. Takut giler. Dekat pukul 8.30 pagi, kitarang nak keluar tapi takut. Aku suruh Pieja keluar dulu and kitarang ikut dari belakang. Pieja buka pintu sikit-sikit (ala-ala mengendap), ternampak la Huda yang tengah duduk relax atas kerusi sambil dok buat laporan kimia. Cis! Yang kitarang ni terketar-ketar kat dalam stor tapi Huda relax je. Hahaha.. Sengal!

Kalau kat kelas, aku baik dengan dorang ni
*Left: Nurul, Pieja a.k.a Ketua Mulut Laser, Aku a.k.a Penolong Ketua Mulut Laser, Cikda*

Ni lah Cikgu Kimia saya, Puan Zalina

17 July 2001
Malam ni diadakan Malam Puisi. Ramai gile yang datang. Acara start pukul 9.30 malam sampai la pukul 11 malam. Dorang jemput Zulfekal datang ke majlis tu. Dia nyanyi lagu Sephia-Sheila On 7 (lagu ni memang tengah popular masa zaman ni). Best giler la cuz aku memang minat lagu ni.

25 July 2001
Maruk usik aku tapi terkantoi dengan Ustaz.

“Dia kacau kamu ke?” - Ustaz
“Aah Ustaz” - Aku (laju je aku jawab)

Lepas tu Maruk kena pulas perut dengan Ustaz. Hahaha.. Padan muka dia. Aku pun tak tahu la kenapa je Maruk ni tak boleh tengok aku senang. Ada je idea dia nak kacau aku. Tak faham betul.

26 July 2001
Aku pernah terkantoi dengan Cikgu Zurina (warden yang garang) sebab tak turun riadah. Aku ni nama je Pengawas Asrama (P.A.) tapi perangai sama je macam budak-budak lain. Tak sesuai betul jadi P.A. Bak kata kawan aku.. Bukan Pengawas Asrama tapi Perosak Akhlak. Hahaha.. Masa riadah semua orang kena turun tapi aku dengan kawan-kawan yang lain semua tertidur. Tiba-tiba aku dengar satu suara,
“Saya kira 1 sampai 5. 1, 2, 3...” - Cikgu Zurina

Bila aku buka je mata, Nampak Cikgu Zurina tengah counting. Apalagi.. Semua orang terjun dari katil, lari la. Kitarang lepak kat dalam toilet dulu. Lepas tu, kitarang semua kena berkumpul dalam bilik penyelia. Kena la denda membersihkan blok asrama selama 1 week. Kejam.. kejam..!

to be continued...

No comments: