*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Saturday, January 9, 2010

Hari Yang Memenatkan

Arini aku drive pergi praktikal. Sampai office lebih kurang kul 8.20 am. Just ada beberapa orang je. Ingatkan nak gi breakfast la. Aku pun bawakla beg makanan aku ke pantry. Tapi aku masuk toilet dulu. Kua je dari toilet Cah dah tercegat kat depan pintu.

"Eh! Kita kena turun site sekarang. W panggil suruh kita check material" - Cah
"Hah! Sekarang ke? Hmm.. Jomla" - Aku (mata pandang beg makanan yang aku bawa)

Nak tak nak, kena la turun site sebab dorang dok tunggu kitarang untuk wat inspection. Sampai je sana, dah nampak W dengan driver lori bawa besi dok tunggu. Before this, trainees lain yang buat keje ni. But since dorang dah takde.. Kitarang la pulak yang kena handle. Lepas dah wat inspection.. Check berapa banyak yang datang.. Material in a good condition or not. Then barula boleh sign Delivery Order (D.O.)

Ada gaya engineer tak?

Then aku dengan Cah balik la ke site office. Kitarang ternampak ada orang tengah buat mock up work. Kitarang pun lepak la dengan En S (bahagian architecture).

Tiba-tiba En M lalu. Dia nak gi wat keje-keje surveying kat bus holding area. Kitarang pun ikutla dia. Nak jugak taw dan merasa macam mana dorang buat keje-keje mengukur. Dengan ditemani matahari yang betul-betul terpacak kat atas kepala ni, kitarang memang tersangatla happy. Okay.. Aku tipu. Giler panas kot. Tapi terpaksa la bertahan walaupun aku rasa macam nak dehydrate dah. Macam-macam kitarang tanya kat surveyor tu. Ada En SL, En M, En A yang wat keje-keje survey ni. Jenuh gakla dorang nak menjawab. Mujur la dorang rajin nak entertain kitarang ni.

Membantu tak aku? Siap duduk mencangkung lagi tengok orang wat keje. Dah tak larat nak berdiri dah. Hampir-hampir dehydrated

Tengah dok tengok keje-keje surveying ni, tiba-tiba W call Cah. Dia cakap ada material baru sampai. Nak kena check. Kitarang pun gi la balik ke tempat material tu sampai.

Dah check semua, kitarang gerak balik ke site office. 1st thing yang kitarang cari masa mula-mula sampai di site office adalah AIR!. Wah.. Once dapat je air, memang nikmat giler la.

Then kitarang sambung key in data mengenai RFI (Request for Inspection).

Dah habis key in segala, En M panggil kitarang untuk tunjuk pasal coordinate dekat atas pelan. Dia pun tunjuk la. Banyak gakla belajar dari dia.

Bila dah habis menimba ilmu dengan En M, Abang K lak panggil kitarang untuk nak terang pasal bore pile. Lama giler dengar explaination dari Abang K. Dekat 1.40 pm barulah aku boleh balik.

Hari ni memang takde seminit pun aku duduk diam. Hopefully aku tabah dalam melalui hari-hari yang mendatang =)

No comments: