*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Friday, March 26, 2010

Beringat Sebelum Kena

Tadi gi site dengan Cah. Mula-mula ingatkan nak ikut Abang F tapi dia takde transport lak. So kitarang pergi la dulu. Lagipun kitarang nak gi anta D.O. and nak tengok micropile. Micropile dah settle dah. Hari ni dorang dah angkat machine untuk di bawa balik.

Lepas dah pusing-pusing satu site.. and jalan-jalan kat building, kitarang round kat Zone B. Masa on the way nak balik office, tiba-tiba enjin motor mati. Cah dah dapat rasa dah yang minyak motor dah habis sebab fuel metre dah E. Tapi selalunya boleh je jalan lagi tapi ni macam tak boleh gerak je

"Tepi. Biar aku try start" - Aku (cewah)

Sekali boleh start eh. Canggeh! Apa lagi.. Terus aku lompat atas motor and

"Cepat-cepat Cah! Sementara boleh gerak ni" - Aku

Cah pun apa lagi.. Terus pecut la. Tapi site kitarang tu agak jauh la access road dia sebab bersimpang siur. Kitarang yang kat atas motor ni.. "Janganlah mati enjin" Dok bismillahirrahmannirahim sepanjang perjalanan tu.. Tapi memang hari ni hari malang la.. Enjin tu mati gak.

Tapi mujurla ada sorang apek cina lalu and tanya kenapa..

"Minyak habis" - Kitarang
"Takpa. Saya pigi amik itu minyak dulu" - Apek tua

Wah.. Baik giler ok. Mujurla dia lalu and tanya kitarang. Kalau tak confirm aku mandi peluh gak kat situ. And lagi mujur apek tua tu pigi tarak lama. Dia datang dengan dua botol petrol. Lepas dah isi minyak, terus start enjin.. And boleh terus menuju ke destinasi ;)

Moral of the story: Kalau nak naik motor pastikan meter minyak tu tak cecah E

No comments: