*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Friday, May 7, 2010

Ke Mana Ku Menghilang?

Haih.. Penatnya. Actually aku baru je balik dari Kedah semalam cuz gi amik adik aku yang study kat sana. Ari Rabu (05/05/10) tu bertolak ke Kedah. Sampai sana petang gakla.. Dalam kul 2 lebih. Pastu mama gi settle apa tah dulu then baru gerak gi hostel adik aku. Pastu terus gi umah sewa dia sebab next sem dia kena sewa luar. Bila settle semua kitarang gi makan kat gerai cendol yang jarang aku miss everytime gi Kedah(kecuali kalau gerai tu cuti). Kira macam satu kewajipan lak kalau gi Kedah. Kalau tak pekena cendol gerai tu tak sah..


Sebagai seorang yang GiGam (Gila Gambar), haruslah aku bergambar dahulu before ke Kedah

Im wearing..
Top: Birdie Sleeveless & Romp Black Cardee
Bottom: Levi's Jeans
Accessories: Owl Brass Necklace & Leopard Pattern Ring (Konon nak matching dengan birdie sleeveless aku la.. Baru ada unsur-unsur haiwan sikit. Tapi aku perangai masih manusia okeh)
Bag: Prada Tote Bag (Aku suka sebab bag ni besar. Senang nak campak macam-macam barang)
Shoes: Flat Sandal (Sebenarnya ni aku wat pakai gi office. Murah amat. RM10 je. Aku beli kat Tesco Kajang. Gi office pakai yang murah-murah suda)

Bosan-bosan duk dalam kereta, wajib mengambil gambar. Makan choki-choki pun nak amik gambar gak

Ni la gerai cendol yang kitarang suka makan ni. Kat tepi jalan je.. Time aku pergi ni dah petang.. Kul 6 lebih. Banyak dah habis. Bihun sup dia pun aku suka. Sedap.. Tapi hari tu tinggal laksa dengan makanan yang bergoreng je. So aku order laksa and cendol kacang. Yang lain semua order kuey teow dengan cendol pulut. Dah lama dorang ni berniaga. Since aku duduk kat Kedah lagi. Maybe lebih dari 10 tahun kalau tak silap. Aku rasa next time aku pergi, aku interview makcik kat situ.
Oh ya.. Yang baju merah tu adalah model cendol. Harap maklum

The next day, pagi-pagi lagi dah gerak. Dalam kul 8 lebih kot. Mula-mula mama cakap nak gi Penang sebab dia nak lawat sedara dia tapi tak jadi. Last-last mama cakap nak gi Cameron Highlands. Wahh! Aku apa lagi.. Terus dok terbayang strawberry kat situ. Tapi bila sampai sana, aku tak turun sangat pun sebab aku rasa cam tak sihat. Kepala rasa cam pening-pening and perut aku pun meragam. So tak sempatla nak survey apa-apa yang patut. Mujur adik aku beli strawberry 3 kotak. My mum fosho la membeli belah sayur-sayuran.

Balik dari Cameron, singgah umah Busu aku. Sampai je Busu aku suh makan. Cam taw taw je yang kitarang ni lapar giler. Apa lagi.. Soruu la.. Dekat kul 12 baru gerak dari rumah Busu. Sampai umah dah dekat kul 1am. Woarghh! Dah la esoknya kene gi kerja. Mujur bangun. Hee~
Haruslah menempek muka ku di penghujung entry =)

No comments: