*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Tuesday, May 4, 2010

Make Over Ponytail & Hair Clip

Disebabkan ada lagi lebihan bunga ros aritu, aku pun mula la nak bereksperimentasi. So aku beli ponytail (Aku beli ponytail kat Chameleon dengan harga RM0.50 satu). Then aku amik bunga ros reben and jahit kat ponytail tu. Tadaaa~ Dah jadi sweet macam gambar kat bawah ni. 


Senang je kan..

Kalau dah boring dengan bunga ros reben tu, korang boleh la buat ribbon bow pulak. 

Pink Ponytail

Mula-mula buat macam gambar kat bawah ni

Then jahit kat tengah-tengah. Jahit la ketiga-tiga ribbon kat atas tu

Actually cara nak buat ribbon bow sama macam buat hairband aritu. Cuma kali ni aku buat kecik sikit and tambah cream pearl beads untuk kasi nampak lebih sweet. 

Then amik ponytail and jahit the ribbon bow. Kalau lekat je takut tak kuat. So better jahitla. 
Orait.. Dah siap dah pun :)
Ni kalau beli kat kedai RM4.90-RM6.90.. Tapi kalau buat sendiri, kosnya tak sampai RM2.00 pun.

Besides that, aku ada juga make over hair clip. Ni memang senang giler. Pejam mata boleh buat (Okay.. Tipu. Mana boleh pejam mata.. Bahaya taw. Nak nak bila guna glue gun. Kena berhati-hati)

Korang cuma perlu ada , hair clip, glue gun & bunga ros reben. Guna glue gun untuk lekatkan bunga ros reben kat hair clip. Pastu.. SIAP!!

Daripada hair clip yang buruk terus nampak cantik. Abaikan la hair clip yang dah terkopek warna tu.. Tak nampak bila kita pakai kat rambut. Hehe

p/s: Tak faham boleh la tanya. Kalau tak tanya, nanti sesat jalan (ada kaitan ke)

No comments: