*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Tuesday, July 13, 2010

Aku Bukan Anti Sosial

Kalau dulu masa time belajar.. Aku selalu la hang out dengan kawan-kawan. Boleh kata every week aku akan kua. Jarang la nak tengok aku melekat kat dalam bilik. Kalau tak ari Sabtu.. Ari Ahad aku kua. Dan mungkin juga weekdays. Time belajar la kita leh jalan-jalan. Nanti kalau dah kerja, confirm dah susah nak jalan-jalan.

Ni masa gi Perhentian Island

Merempit kat Lapangan Terbang Kelantan

Kat Black Stone Beach

Tapi bila aku dah duduk kat rumah, aku jarang hang out dengan kawan-kawan. Actually teramat jarang. Aku banyak menghabiskan masa kat rumah je. Kalau aku kua pun, aku lebih selesa kua dengan my family members or boyfriend or cousins. 

Walaupun ada yang mengatakan aku ni takde life cuz.. Duduk rumah. Mengadap lappy. Tengok TV.. Anti sosial bla bla bla. Nope.. Im not la. Cuma tahla.. Mungkin aku lebih selesa duduk kat rumah sambil buat DIY stuffs. Lagipun.. Keluar rumah bermakna keluar duit jugak. So bagi insan yang tak berkerja aka tak berduit.. Duduk rumah adalah sesuatu yang harus. 

Walaupun aku jarang hang out dengan kawan-kawan.. Sometimes kawan aku datang kat rumah. Contoh macam ari tu. Aku ni jenis yang amat mengalu-alukan kawan aku datang ke rumah. Dapat lepak minum-minum kat rumah sambil berchit chat.. More than enough for me. Maybe aku ni jenis yang homie kot..

Tapi.. Tapi.. Ari Ahad ari tu aku hang out dengan kawan aku, Duff. Dari ari Sabtu lagi dia dok msg aku ajak tengok movie. Tapi ari Sabtu kan aku spent time with my BFF, mIRa. So tak dapat la nak hang out dengan kawan aku tu. Then Ahad dia msg lagi ajak hang out. Ish.. Aku cam tak sampai hati pulak bila orang dah ajak berkali-kali. Serious rasa bersalah nak tolak. So Ahad tu aku ke MV. Mamat tu sibuk nak tengok citer Knight & Day. Layan kan je la. Lagipun dia nak belanja. Aku on je la walaupun kena beratur panjang giler. Sementara menunggu waktu tayangan, kitarang lunch kat Delifrance. Then teman dia gi cari wallet. Habis semua boutique kitarang jelajah tapi takde yang berkenan kat hati. Last-last aku yang terbeli bila ternampak satu blouse yang tersangatlah chantek kat boutique E****t (Hee~ Terbanyak lah pulak) walaupun takdak duit (Dasar tak sedar diri tul). Takpe.. Next month bayar

"Ish! Aku yang nak shopping tapi ko yang beli. Tak aci ni" - Duff

Last-last dia pun gi rembat gak wallet kat Q***S****r. Dah dapat apa yang diidamkan.. Kitarang gi makan ice cream kat McD. Kali ni aku lak belanja dia. Banyak yang kitarang bualkan. Walaupun rasa awkward je sebab kua berdua tapi disebabkan dia ni memang jenis banyak mulut and funny, keadaan jadi meriah la.

Kul 7 pm macam tu, kitarang masuk cinema. Walaupun banyak reviews mengatakan citer ni hanya berlandaskan pada pelakon-pelakon famous je tapi isinya hancus.. But I think, not that bad la. If citer ni mampu buat satu panggung gelak, kira okla kan. And yah.. memang satu panggung bantai gelak bila part-part yang kelakar.

Pas dah habis tengok movie, aku teman kawan aku jumpa kawan dia. Borak-borak kejap then dia hantar aku balik..

p/s: See.. see.. Tidakla kata aku ni anti sosial ke apa ye. Aku hang out je dengan kawan-kawan aku tapi mungkin bukan selalu =)

p/s: Cameron Diaz nampak terlalu tua dahla untuk pegang watak heroin and memang ada part-part yang nampak dibuat-buat

No comments: