*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Tuesday, July 27, 2010

Aku Sang Pendengar Setia

Masa dulu aku selalu jadi tempat untuk mengadu. Aku tak tau kenapa kawan-kawan aku menjadikan aku tempat luahan perasaan. Mungkin dorang selesa dengan aku kot. Atau mungkin juga aku setia mendengar segala jenis cerita. Macam-macam kisah yang dorang luahkan. Daripada hal family, hal percintaan dan macam-macam lagila. 

Sebenarnya aku suka mendengar masalah orang, walaupun masalah sendiri tak settle. Bagi aku bila dengar masalah orang, sebenarnya aku juga belajar sesuatu. Daripada pengalaman dorang, aku menjadi pemikir. Dan daripada kisah hidup dorang, membuatkan aku sentiasa mengingatkan diri agar tak repeat the same thing.

Tadi.. tiba-tiba, seseorang yang aku kenal mencari aku. Meluahkan perasaan yang terpendam dan terbuku di lubuk hati. Entah kenapa aku rasa sebak bila dengar kisah percintaan dorang. Hanya disebabkan salah faham, hancur sebuah perhubungan yang bertahun lamanya. 

Kalau dulu, aku tidak terikut-ikut dek emosi. Tapi kini, aku cenderung untuk bermain dengan emosi jua. Adakah faktor usia membuatkan aku emosional? 

Aku perasan.. Sejak usia meningkat, air mata amat mudah mengalir. Tengok babak sedih di kaca TV sudah mampu membuatkan aku mengalirkan air mata.  Kalau dulu air mata ku itu amat mahal tapi kini amat mudah mengalir.

Atau aku tidak lagi sesuai menjadi pendengar? Entahlaa..

No comments: