*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Tuesday, September 21, 2010

Tiada Apa Yang Menarik

Kalau orang tanya raya aku macam mana.. 
Aku nak jawab dengan thumbs up then thumbs down, boleh?

Bukan ape.. Aku rasa raya tahun ni tak meriahla. Sebabnya.. Aku dan cousins semua cam tak sihat. Ada yang selesema.. Ada yang demam.. Ada yang batuk. Mungkin disebabkan cuaca yang tak menentu kot. Kejap-kejap panas terik gile-giler.. Tiba petang, hujan mencurah-curah pulak. Macam mana la tak sakit.

Dan disebabkan itu jugak, masing-masing takde mood nak bergambar. Apa taknye.. Baru nak snap sekeping dua gambar.. Yang sorang dah hachoom bersin. Pastu mula dok sok sek buang mukus, yucks.. tapi aku pun tergolong sama.

So ni jela gambar yang ada kat dalam hp aku. Selebihnya ada kat kamera-kamera abang+cousins

1st Syawal
Ni kat umah Mak Chek aku


Tokchik's House
Selalu kat rumah ni ada makanan banyak tapi masa kitarang datang ada ramai orang. Maybe makanan pun dah habis. Sempat merasa kuih raya je la

2nd Syawal
Kat umah Pak Ngah Pilus
Masa kat rumah ni dorang wat soto

 
Me and my cousins
Hairband: Mathilda Jasmine

Malam kedua Syawal, aktiviti biasa mestilah main mercun+bunga api yang disponsor oleh Abang Z. Tapi aku dok tepi je sebab tak sihat kan. Aku cuma nak tengok Mercun KLCC


Dan seperti kebiasaannya, memang tak sah kalau tak jadi kelawar. Mula-mula ingatkan tak jadi nak hang out sebab masing-masing cam liat je nak hang out, tapi tiba-tiba dorang nak kua gak. Dalam kul 10 lebih kitarang keluar tapi tak sure nak ke mana. Tapi yang tak bestnya cousin aku lagi 2 orang tak ikut. Cam tak cukup korum la tapi nak wat camne. Yang Abang Z tak larat sebab penat bekerja.. Yang Ema lak demam. So kitarang keluar 9 orang je.

Mula-mula kitarang ke Jusco Seremban 2 untuk main bowling tapi bila sampai sana, orang tu cakap bowling dah nak tutup. So tak boleh. Nak tengok wayang pun dah full house. Last-last dorang decide gi Seremban Parade lak cuz kat situ pun ada bowling gak. Mujurla ada lane yang kosong walaupun  terpaksa separate kepada 4 lanes. Kitarang cuma dapat main 2 games je sebab bowling tu pun dah nak tutup gak sebenarnya. 

Bangah sempat lagi main benda alah ni masa kat Jusco
Along punyala excited sampai terangkat kaki dia

Bila dah habis main, ingatkan nak balik la sebab parents kitarang semua dah ingatkan yang kitarang kena balik awal sebab esok nak jalan jauh. But then tiba-tiba dorang gerak gi Port Dickson lak. Nak bantah bukannya kitarang yang bawa kereta tu. So ikutkan je la. Dan macam biasa gak, kitarang akan lepak kat 7 Eleven sambil makan maggie rendam then baru gerak gi kat tepi pantai. Lepak kat sana for few hours.. Pastu kitarang balik. Sampai je umah dalam kul 5 semua terus tertidur kepenatan.

Dalam pukul 7.30am, tiba-tiba gempar pasal kes Sosilawati. Terus aku pun bangun. Punyala busy body tapi dah semua orang kecoh kat luar. Memang tak leh jadi. Aku pun taknak ketinggalan gak. Last-last tak tidur sampai ke siang. Terus siap-siap untuk gi rumah sedara kitarang di Negeri Sembilan-Melaka

p/s: Mungkin ini tahun terakhir aku dapat duit raya. Tak bestnya :(

6 comments:

eMMe said...

cantik rambut reen...........panjang mengurai..suke la...

::FAIZ:: said...

nice, maksud saya sofa tu.. hehe

laydee's issues ~ said...

Hehe ur raya sebijik mcm malam raya belah my husband, 2nd raya sure main bunga api KLCC, 3rd raya sure rmai2 g bowling or futsal

*loue me* said...

emme:hee..tu la sedar xsedar dh makin pjg rambut ni tp reen target nk simpan sampai pinggang :)

*loue me* said...

faiz:ceh!ko mmg!!

*loue me* said...

laydee's:ye ke?tp bst la cmtu.staun skali je leh wat cmtu cuz time tu je la dpt berkumpul ramai2