*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Thursday, January 27, 2011

Bad Year.. Maybe..

Tiba-tiba event yang supposed aku join telah dicancel oleh pihak management. Aku baru tau tadi. And now aku tak tau nak cakap ape.

Now ni aku rasa down sangat-sangat. Penat lelah aku selama berhari-hari, terasa sia-sia je. Bila di fikir-fikir balik.. Terlalu banyak yang telah aku korbankan.. Wang ringgit, masa, tenaga dan lain-lain hilang begitu saja.

Aku rasa terkilan sangat sebab aku dah curahkan segala-galanya. Aku dah kerah tenaga aku semaksimum mungkin. Even masa aku sakit pun, aku still sibuk dok wrapped headband walau dalam keadaan berbaring. Masa aku demam, aku masih lagi gagahkan diri mencari material yang telah kehabisan. Siap accident and bermandikan hujan lagi. Even aku baru sihat sikit, aku terus kerah tenaga ni untuk siapkan headbands sebanyak yang mungkin. Sampai pukul 3-4pagi baru aku tidur. Punyalah komited demi event tu. But at last...

Aku bukannya merungut.. Tak.. Aku cuma meluahkan apa yang terbuku di hati je. Orang takkan faham sebab tak melaluinya. Kalau baca entry sebelum ni, you will know betapa aku sangat excited untuk event tu cuz itu adalah event pertama aku. Tapi tak sangka akhirnya jadi begini.

Apa-apa pun, thank you so much to all yang support aku and my biz. Even dah jadi benda macam ni, ianya takkan mematahkan semangat aku. Aku tahu setiap yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya :)

BTW, aku dah dapat panggilan seram from the hospital. Guess what? The operation ari Sabtu ni. Tapi staff hospital baru call aku tadi petang. Dia ingat yang dia dah inform kat aku tapi  sebenarnya tak. And walau operation nya ari Sabtu, hari Jumaat aku dah kena masuk wad. Tapi aku terus cakap tak boleh sebab aku ada hal which is event tu la. But then, event tu pulak yang cancel. So dua-dua pun melepas :(

12 comments:

no name. i'm sorry said...

tabahkan hati ya. masih byk masa dan byk peluang. jgn cpt give up dan low spirit.
mungkin ada hikmahnya..mungkin akan ada sesuatu yg lebih baik lepas2 ni. :)

KuraKura said...

sabar okayy.. selalunya benda2 yang jadi ni Allah dah atur elok2.. even ko rasa sedih, tapi selalunya ade laa kegembiraan yang bakal tiba nanti.. insya Allah (pergghh macam bukan aku je cakap cenggini.. jap.. nak pakai tudunggggg..... saji!)

TiNie said...

sbr yer reen..tuhan x kan bg dugaan diluar kemampuan kita..btw, reen operation untuk ape??

*loue me* said...

sayasukamerapu:tQ ya..xpela..satu pintu tertutup,akan ada pintu lain yg terbuka kan :)

*loue me* said...

kura:kegembiraan??yah mungkin..btw,aku nk pi holiday di tmpt kelahiran ku dan tmpt asal usulmu.weehuu!

(nnt jgn lupa post gmbr ko pakai tudung saji k.aku nk tgk)

*loue me* said...

akuistini3: tQ ya..xpela..bukan rezeki i kali ni.

operation hidung..tp bukan utk mancungkan hidung eh(ku sedar hidung ku tidak mancung..huhu)..tp utk nk kasi bernafas dgn lebih baik :)

Fiza Aziz said...

reen, banyak kan bersabar yer ..
mungkin ade hikmah semua nie..
:)

MiSs PoKoYo said...

hmm..
bnyak kn besaba ye..
mesti ade rezki len pas nie =)

*loue me* said...

fiza: tQ fiza.tu la mungkin ada hikmah disebaliknya..redha je :)

*loue me* said...

Miss Pokoyo: tQ u..tu la..malas nk pk dh.dh redha utk semua yg berlaku.harap2 mcm tu la.insyaallah :)

chepah said...

sabar ye cik reen...
kuatkan semangat!!!
aku baru balik dri perak,tu xsempat mjenguk blog ko...bile balik dah mcm2 plak cite...
hmmm...jga dri leklok reen..
jga tgn tu,igtla org yg tsyg..hehhe
jga diri leklok ye...jgn stress2 nnti bekedut muka u yg comel tu..hehee....muah3

*loue me* said...

chepah:xpela che pah..aku udah bersabar.tidakla stress ke ape.huhuhu

tu la awy ada cakap yg ko jumpa dia kejap.

btw, tQ my dear.muah3 balik