*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Friday, January 7, 2011

Hari Itu Bakal Tiba.. Oh Aku Gentar

Masa ari Isnin ari tu aku ada cakap aku nak gi 'dating' dengan doktor kan.. Dengar cam bes je sebab nak gi dating.. Dengan doktor lak tu. Kelas aku ni nyah. Kau ade ke?

Padahal tak tahu.. Dalam hati bergelora tak keruan. Umpama first date pulak, padahal dah banyak kali date dah but still nervous lagi. Dahla aku gi sorang-sorang tanpa ditemani sesiapa cuz bapak aku ada kerja. Nak harapkan adik aku.. Memang hampeh la. Siap tido dalam bilik aku lagi. So nak taknak, terpaksa la aku drive sorang-sorang gi hospital semata-mata nak jumpa Dr Hisyam yang sweet tu, dapat tau kat bini dia mampus aku.

Mujurla masa aku sampai tak ramai orang sangat sebab appointment aku kul 12 tengah hari. Selalunya aku kena pagi. Kalau time pagi, pergh! Giler ramai okay. Panas buntut dok menunggu.

Bila dok tunggu giliran je, hati aku dup dap dup dap. Aku tak tau la apasal aku rasa nervous sangat, everytime jumpa pun nervous tau. Tak! Bukan sebab Dr tu sweet tapi sebab aku takut dengan apa yang aku bakal lalui je. But this time memang rasa lain macam je. Rasanya masa ku sudah tiba..

Bila dah sampai giliran aku, aku pun berjalan masuk ke bilik Dr tu.

"Hi! Comeee! Have a seat.." - Dr Hisyam

Dr Hisyam ni sangat softspoken okay. Suka aku dengan caranya. Nasib baik ko dah kawin je wahai Dr. Pas dia sembang and tanya apa yang sepatutnya, dia ajak aku gi masuk bilik ape tah untuk tengok perkembangan.

"Okay.. Ikut kakak tu ye" -Dr

Aku pun ikut je la. Then nurse tu suruh duduk kat seat. Kat hadapan aku ada monitor, before this pun aku dah pernah kena dah.

Bila tengok kat screen, Dr cakap takde perubahan. Satu je cara untuk hilangkannya adalah OPERATION. Okay I repeat, OPERATION.

Demn!! Aku dah agak dah. Well, actually before aku jumpa Dr tu lagi aku dah dapat rasakan yang aku kena operate cuz aku rasa cam dah kronik. Makan ubat pun cam dh immune je. So nak taknak aku kena operate jugak.

"But it's up to you. If u rasa u selesa and taknak operate, then no need to operate. You still boleh amik ubat je. But I can guarantee you, bila dah operate, u akan rasa sangat selesa" - Dr

Time tu aku dah terdiam.. Pastu aku tanya dia,

"Sebelum saya nak dioperate.. Saya nak tau prosedur-prosedur dulu. Cam Dr akan guna apa je. I mean kaedah apa. Sakit ke tak?" - Aku
"Oh jangan risau. Time tu u tak sedar pun" - Dr
"Oh Dr bius la dulu" - Aku
"Eh mestila kita bius dulu" - Dr

"Then Dr akan buat macam mana je?" - Aku
"I akan potong.." - Dr

Terus aku potong cakap dia,
"Guna gunting ke? Bukan laser?" - Aku, aku tak tau istilah kedoktoran kalau gunting dorang panggil ape. Confirm doktor ni gelak dalam hati bila aku cakap gunting
"Aah.. I akan potong dulu pastu guna laser sikit" - Dr

"Tak sakitkan?" - Aku
"Tak. Dont worry. You tak sedar pun. What I can say, this operation yang paling less sakitnya" - Dr

"Hmm.. Okay.. Kalau nak operate, bukan arini kan?" - Aku, dalam kepala aku.. Ish.. Kalau dia operate arini, kang nanti sapa je nak bawak kereta balik. Confirm aku dah lemah.
"Eh! Takla. Kalau ikutkan operation bulan 7 nanti sebab kena ikut giliran. Tapi untuk my patient, I ada buat OT. Every Saturday. Kalau yang tu, dalam bulan 1 atau 2" - Dr
"Emm.. Since Im not working yet, saya fikir baik buat time time sekarang" - Aku
"So kalau u free, lagi bagusla. Kalau macam tu u nak la?" -Dr
"Aah" - Aku, sambil angguk kepala
"Tapi nanti u kena masuk wad ari Jumaat cuz kita akan ambil darah and check dulu. Then hari Sabtu operate. But u have to stay for 2 days. Isnin baru boleh keluar wad sebab takut nanti bleeding ke" - Dr
"Okay" - Aku, cam cool je padahal ketaq giler kot

Pastu Dr tu suruh nurse amik aku nye number hp and masukkan aku dalam senarai

"Nanti kalau ada kekosongan, kita akan call la" - Dr
"Okay" - Aku

So now, aku tengah dok menunggu panggilan seram dari hospital. Once dorang call je, maknanya hari yang aku sangat takuti telah tiba. Pray for me.. :(

10 comments:

KuraKura said...

Perghhh takuuuttt takuuuttt.. Jarum.. Darah.. Pisau.. Mati la ko kena bedah.. Insaf laa reen.. Pakai tudung nanti atas katil bedah.

E K A said...

tatutnya reen...arap2 operation tu berjalan lancar :)

*loue me* said...

ko saje je kan nk psycho aku.aku xkn termakan kata-katamu itu

anita_hanapiah said...

reen apa sal...xder apa semoga semuanya akan ok2 aje..

*loue me* said...

eka:yah..hopefully la eka :)

*loue me* said...

anita:huhu..pasal sakit lama.yah..hopefully semuanya ok.pray for me~

chepah said...

be strong dear..i know u can do it... ;)

*loue me* said...

che pah:tQ pah..insyaallah :)

U.Y.A said...

operate pe dear??

*loue me* said...

uya: sakit yg aritu..tu je yg blh buat..operate :(