*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Tuesday, January 11, 2011

Maaf! Mungkin Saya Agak Skeptikal

Semalam aku ke Jusco, almost everyday pun muka aku kat Jusco. Aku gi sana macam biasala. Nak pos barang customer aku. Lagipun kat situ post office yang paling dekat. Masa aku tengah dok cari parking.. Aku ternampak ada seorang perempuan ni.. Tengah smoking kat luar. Sebelah tangan pegang rokok, sebelah tangan lagi dok pegang handphone.

Walaupun memang aku agak skeptikal untuk menerima fenomena ni tapi sedikit sebanyak dah terbiasa jugakla tengok perempuan smoking. Dah berlambak kot. Kalau tengok kat shopping-shopping complex.. Kat restoran.. Kat mana-mana la..Bukan setakat lelaki je yang hisap.. Perempuan pun dah ramai dah yang dok hisap rokok..

Eh berbalik pada kisah perempuan tadi.. Yang menyedihkan aku dan membuatkan aku geleng kepala bila tengok perempuan tu smoking berdekatan dengan baby dia cuz kat sebelah dia ada baby stroller.

OMGosh!!!

Aku rasa kesian giler kat baby tu.

Hello! Baby lagi kot. Ibu apa kau ni? Kalau nak hisap rokok pun, gi la jauh-jauh. Sian anak kau yang masih kecik tu. And kalau ye pun nak mati cepat, janganla babitkan anak kau sekali.. Anak kau tu baru nak lihat dunia.. Kalaula kata-kata ni boleh diluahkan kat perempuan-yang-macam-tak-layak-jadi-ibu tu

Lagipun kita dah ketahui bahawa perokok pasif lebih berisiko untuk dapat penyakit sebab asap yang kita sedut tu lebih banyak dari orang yang menghisap rokok. Ni kan pula baby. Sungguh aku kasihan~

Credit: Google 

p/s: Aku nak say tQ so much kat semua yang sangat concern pasal aku. Bila aku post je entry pasal Hari Itu Bakal Tiba.. Oh Aku Gentar, ramai yang tanya kat facebook, SMS, msg, call. Terharu aku dibuatnya. Sama-samala doakan agar aku selamat menjalani pembedahan tu ya. Love you all lah :)

No comments: