*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Tuesday, February 15, 2011

Vacay: Kelantan Part II

04/02/11 (Friday)
Hari ni punya program nak terjah Rantau Panjang pulak. Dalam pukul 10 lebih kitarang gerak gi Rantau Panjang. Ya Allah jalan punyala jammed tak hengat. Terkemut-kemut kereta. Tension tul.

Pak Chek bersama anak dan anak sedaranya
Elok je bersusun

Ni masa kat depan Kompleks Imigresen Rantau Panjang
I bet orang Kelantan sendiri tak pernah amik gambar kat sini kan
Orang luar cam aku je jakun. Muahahaha, orang luar ke??

Me with Yanie
Aku dah keletihan

Masjid Beijing @ Masjid China @ Masjid Jubli Perak Sultan Ismail Petra

Serba sedikit info mengenai Masjid ini (Credit to: Source)
Keindahan senibina "Masjid Beijing" atau “Masjid China”, panggilan masyarakat tempatan kerana rekabentuknya di pengaruhi oleh senibina masjid di China.

Fakta menarik mengenai Masjid Beijing ini :
Menggabungkan seni budaya Cina dan Thailand yang menjadi simbol perpaduan masyarakat Kelantan.
Diurus sepenuhnya oleh kaum cina muslim dari imamnya hinggalah ke ajk-ajknya.

Mula-mula aku tengok bangunan ni serious aku ingat ni tokong Cina sebab kalau tengok dari segi rekabentuk memang tak ubah macam tokong Cina. Rupa-rupanya ni masjid. Terkejut aku. Sangat unik
 
Bersambung...

4 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

nice

eMMe said...

salam reen, akak pun baru balik kelantan, akak tak pi Rantau panjang, Pengkalan kubuq, hehehe...

*loue me* said...

faiz:apa yg nicenya?masjid beijing tu ka?

*loue me* said...

emme: ws kak.laa yeke?akak pn gi kelantan gk

mula2 dorang pn cadang nk gi pengkalan kubur(after dr rantau pjg) tapi skali xjadi sebab masing2 dah penat