*loue me*DIY StuffTipsBeautyStyle & EasyFormspringTwitter

Monday, January 30, 2012

Johor Premium Outlet

Sejak-sejak Johor Premium Outlet atau JPO di buka kat Kulaijaya, Johor.. Aku teruja jugakla nak pergi. Macam best je kan sebab everyday ada sale. Aku ni memang pantang kalau sale ni, macam la ada banyak duit kan.

Kebetulan aku kena outstation to Johor for 1 week. So aku dengan my colleague ada plan gakla nak singgah ke JPO, dah alang-alang. Nanti menyesal lak tak singgah.

So after habis kerja, kitarang singgah la di JPO. Teruja tengok banyak butik-butik mewah kat sini. Kedai pertama yang kitarang masuk adalah Tomei, kawan aku nak survey cincin. Pastu kitarang masuk butik Coach. Bila tengok handbags kat situ, no wonder la murah. Barang dia outdated. So agak mengecewakan la. Tapi kalau yang jenis tak kisah dan pentingkan design, ok je.

Then kitarang naik ke tingkat atas dan masuk ke Cotton On. Disarankan masa nak beli barang kat sini, make sure tengok tanda harga betul-betul sebab dia ada 2 tanda harga yang berlainan. Satu mata wang Singapore ($) dan satu lagi Ringgit Malaysia (MYR). Masa kat sini, aku ada la terberkenan dengan high waist jeans dengan cardigan dia. Jeans tu harga $30, yang pada mulanya aku ingatkan RM30 je la. Dan cardigan tu RM30 @ $20. Mujurla before aku gi kaunter aku tanya kat sorang salesgirl ni. Dia cakap jeans tu RM145 kot, aku pun tak berapa ingat. Bila aku tanya dia, "Bukan RM30 ke?". Then dia jawab, "Oh itu Singapore Dollar." Terus aku tak jadi nak beli. Cam ada diskriminasi je cuz kalau convert $ to RM, tak sampai la RM145 kan. Kenapa bila buka butik kat Malaysia, harga untuk mata wang Singapore lagi rendah? Serious aku tak faham. Terus aku blah dari situ.

After that kitarang jalan-jalan ke Padini, Charles & Keith, Fidani, Fossil, CK, Adidas, Nike, Quiksilver etc. Kat bawah ni ada few photos yang sempat kitarang snap masa berada kat sana.

View di waktu petang


Nike Factory Store


Car Park

Evita Peroni

Pink Jambu

Coach

Armani & Burberry

Last but not least, the author yang sangat exhausted

No comments: